yağmur,kar,dolu,fırtına oyunu ders planı
cengizhan ilkokulu
YAĞMUR,
KAR, DOLU, FIRTINA OYUNU ETKİNLİK PLANI
|
|
||
|
Dersin Adı |
SERBEST
ZAMAN ETKİNLİKLERİ |
|
|
Sınıf |
ANASINIFI
VE 1-2-3-4. SINIFLAR |
|
|
Önerilen Süre |
1
ders saati |
|
|
Öğrenme Alanı |
2.1.HAREKET YETKİNLİĞİ |
|
|
Alt öğr. Alanı |
2.2.1.Düzenli Fiziksel Etkinlik |
|
|
Kazanımlar |
O.2.2.1.2.Fiziksel uygunluğu destekleyici oyun ve
fiziki etkinliklere katılır. 0.4.1.2.1 Hareket becerileri ile ilgili kavramları
yerinde kullanır. |
|
|
Öğrenme-Öğretme
Yöntem ve teknikleri |
Anlatım,gösteri,örnek
olay,grup çalışmaları,oyunlar,canlandırma |
|
|
Ders Alanı |
Sınıf
ortamı |
|
|
Etkinlikler |
Yağmur,kar,dolu,fırtına
oyunu ,tüm sınıfın katılımıyla temassız oyun oynamasını sağlamaktadır. OYUN KURALLARI: 1.
Oyunda dinleme ve dikkat beceriler ön plana alınmaktadır. 2.
Sosyal mesafeye göre sınıfta durmaları gereken yerleri ayarlıyoruz. 3.
Öğrenciler "yağmur" denilince parmak uçlarını hafifce sıraya
vuracaklardır. 4.
Öğrenciler "dolu" denilince ellerini yavaşca göğüslerine
vuracaklardır. 5.
Öğrencilere "fırtına" denilince "vuuuu" diye ses
çıkarmaları gerekecektir. 6.
Öğrencilere "kar" denilince ellerini yukarı kaldırıp sallamaları
gerekecektir. 7.
Yönergeler karışık söylenir, uygun eylemler yapmaları istenir. 8.
Öğrencilere oyunun sonunda "Karınca" hikayesi okunur. 9.
Öğrenciler "Karınca" hikayesine göre hareketleri canlandırır. 10.Oyun
sonunda tüm sınıf birbirilerini tebrik eder ve alkışlar. |
|
|
Açıklamalar |
Yağmur,kar,dolu,fırtına oyunu
öğrencilerin konsantrasyon sağlayarak temassız şekilde oyun oynamasını
sağlamaktadır.Hareket yetkinliği sağlayarak hareket becerilerini
geliştirmektedir.Oyuna tüm öğrencilerin katılımı sağlanmaktadır.Belirtilen
yönergelere uygun olarak hareketleri yapamayan oyuncu oyundan çıkar. |
|
|
Ölçme-Değerlendirme |
Oyun ile ilgili kuralları bilir
ve oyunu arkadaşlarına oynatabilir. |
|
HÜLYA SALMAN SELİM
ÇEVİKBAŞ
OKUL
ÖNCESİ ÖĞRETMENİ
OKUL MÜDÜRÜ
Yorumlar
Yorum Gönder