Şanslı adımlar ders planı

 cengizhan ilkokulu 

GÜNLÜK DERS PLANI –ŞANSLI ADIMLAR

2-6 KASIM 2020

   BÖLÜM I:

1 Ders Saati

DERS

OYUN VE FİZİKÎ ETKİNLİKLER

SINIF

ANASINIFI VE 1-2-3-4. SINIFLAR

 

BÖLÜM II:

ÖĞRENME ALANI

ŞANSLI ADIMLAR (DÜŞÜNME BECERİLERİ)

ALT ÖĞRENME ALANI

VE KAZANIMLAR

 PLANLAMA, ÜRETKEN DÜŞÜNME, ÖZGÜN DÜŞÜNME, GÖRSEL ALGILAMA, AKIL YÜRÜTME,MOTİVASYON

KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER

 

 

Oyun Materyali (ZAR YADA SAYI BELİRLEMEK İÇİN BİR ARAÇ)

 

DERS ALANI                  

BAHÇE

ETKİNLİK SÜRECİ

Şanslı adımlar  anasınıfı ve 1.2.3. 4. sınıf öğrencilerinin rahat kavrayabilecekleri bir strateji oyunudur. Tüm sınıfın katılımıyla oynanan bir grup oyunudur. Oyunun başında tüm çocuklar yan yana birbirini görecek şekilde sıralanır.Öğretmen 1-2-3- sayıları olan zarı atmadan önce,her öğrenci bu rakamlardan birini seçer ve eliyle gösterir. Oyuncular  sayıları zar atıldıktan sonra değiştirmemeleri için, yanındaki arkadaşı tarafından , sıra başlarınıda öğretmen tarafından kontrol edilir.Atılan sayı kaç ise,eliyle o sayıyı gösteren oyuncu adımlarıyla o kadar ilerler.
Oyunda amaç ilk olarak öğretmene ulaşmaktır. Oyunu önce kazanan  öğrenciler alkışlanır ve tebrik edilir.Oyun temassız bir şans oyunudur.
Hızlı ve eğlenceli şekilde öğrenecekleri ve kolay uygulayacakları bir oyundur.

 

Kullanılacak  Oyun Materyali

Zar  yada yoksa kağıt üzerine sayılar yazılıp yada farklı bir şey  ile de oynanabilir.

 

Grupla Öğrenme Etkinlikleri

 

 grup halinde

 
BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme:

Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek Ölçme-Değerlendirme etkinlikleri

Oyunla ilgili anlatılanları dinler. Adım sayısının nasıl belirlendiğini, nasıl hareket  edip ya da edemeyeceğini, oyunun nasıl bittiğini bilir. Arkadaşlarının yanlış adım hamlesine müdahale edebilir. Oyunu nasıl kazanması gerektiğini belirtebilir.

 

Açıklamalar

Oyun esnasında arkadaşlarının hareketlerini kontrol eder.Kurallara uymayanları uyarır,oyun sonuna sabırlı davranır. Oyun bitene kadar kurallara uymaya devam eder. Kural dışı davranışta bulunmaz.

 

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına

İlişkin Açıklamalar

Tüm öğrencilerin katılımı sağlanacaktır.

 

 

   HÜLYA SALMAN                                                                         SELİM ÇEVİKBAŞ

 Okul öncesi  Öğretmeni                                                                         Okul Müdürü  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar